Veelgestelde vragen

Bestellen
  • Maak een keuze uit één of meerdere artikelen en selecteer de gewenste maat
  • Plaats de gewenste artikelen in de winkelwagen "In winkelwagen"
  • Bekijk de winkelwagen en klik rechtsonder op "ga door naar afrekenen"
  • Log in op je bestaande account, maak een nieuwe account aan óf
  • bestel zonder een account aan te maken
  • Vul de benodigde gegevens in
  • Kies een betaalmethode (iDeal, Paypal, Afterpay of vooruitbetaling per bank)
  • Controleer alle gegevens
  • Ontvang je bestelling GRATIS v.a. € 40,-
  • Maak je bestelling definitief door te klikken op "plaats bestelling"
  • Na ontvangst van de betaling, ontvang je een e-mail met daarin alle gegevens
Wat is de status van mijn bestelling?

In de ontvangen bevestigingsmail van je gedane bestelling staan alle gegevens vermeld en kun je informatie vinden over de status van je bestelling bij DHL. Mocht je er onverhoopt niet uitkomen:

Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@amigo.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur.

Wat is het voordeel van het aanmaken van een account?

Door een account aan te maken kunt je, je gegevens opslaan. Zo kun je bij het bestellen van producten het betaalproces sneller doorlopen, meerdere verzendadressen opslaan en je bestelling bekijken.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling kan alléén geannuleerd worden indien deze nog niet gereed en verzonden is. Indien je, je bestelling wilt annuleren, verzoeken wij je om zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen met de klantenservice 085 - 273 51 61. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur. Als de bestelling al verzonden is kunnen wij deze helaas niet meer annuleren. Na ontvangst van de bestelling, kun je deze wel retourneren.

Betaalmogelijkheden

Op Amigo.nl kun je op verschillende manieren betalen. Betalen bij Amigo is altijd veilig. Je kunt bij ons betalen met iDeal,  Afterpay (achteraf betalen na ontvangst van je bestelling), of door een vooruitbetaling per bank te doen.

iDeal

iDeal is betalen via internetbankieren. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u met iDEAL betalen. Betalen via iDeal is veilig, snel en gemakkelijk.

AfterPay 


Bij Amigo heb je de optie om achteraf te betalen. Afterpay voert dit gehele proces voor Amigo uit. De kosten die in rekening worden gebracht om achteraf te betalen via Afterpay bedragen €0,99. Via Afterpay ontvang je een digitale acceptgiro om de bestelde goederen te betalen. Als je voor het eerst gebruik maakt van Afterpay (nieuwe klant) dan kun je tot een max. bedrag van € 200,- betalen. Ben je al bekend bij Afterpay dan kun je betalen tot een bedrag van € 400,-.

Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht je verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website

Vooruitbetaling per bank

Wil je betalen d.m.v. een bankoverschrijving gebruik dan de volgende gegevens:

Amigo
Bank: ING Bank
IBAN: NL57INGB0006169746

Houd er rekening mee dat een gemiddelde bankoverschrijving 1 - 3 dagen in beslag neemt. Na ontvangst van de volledige betaling op onze rekening zullen de goederen verzonden worden. 

Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@amigo.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur. 

Bestelling niet ontvangen?

Bestelling niet ontvangen?

Alle online aankopen via Amigo.nl worden bezorgd door DHL. DHL streeft er samen met Amigo naar dat de bestelde producten z.s.m. geleverd worden bij de klant. Toch kan het voorkomen dat er tijdens het proces iets mis gaat. Heb je een online aankoop gedaan, maar na 3 werkdagen nog geen pakketje ontvangen

Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@amigo.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur.

Track & Trace

Zodra je pakket is aangeboden bij DHL en er gegevens over het te verzenden pakket beschikbaar zijn ontvang je een mail van ons. In deze mail staan een aantal gegevens om het pakket te traceren. 

Via de track & trace van DHL kun je, je pakket eenvoudig volgen

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij Amigo retourneer je eenvoudig in een paar stappen.

Ga naar het retourportaal van Amigo!

Heb je via V&D.nl of  BOL.com bij ons je bestelling geplaatst? Retourneer dan ook via: bol.com  of  V&D.nl

Retourneer jouw product(en) in een Amigo winkel
Ga op zoek naar een amigo-winkel bij jou in de buurt.
Hier vind je snel welke dat is : Amigo winkel
Geef je product(en) in de originele schoenendoos of verpakking af bij ons in de winkel.
Je ontvangt in de winkel een bewijs van afgifte.

Het totaalbedrag inclusief eventuele verzendkosten (verzendkosten worden alleen teruggestort bij retournering van de gehele bestelling) zullen we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten. Je ontvangt het aankoopbedrag van ons terug zoals je betaald hebt.

Voor het ruilen en retourneren van online aankopen gelden een aantal voorwaarden:

  • Binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling
  • Producten zijn niet gebruikt en/of gedragen
  • Producten zijn niet beschadigd
  • Originele labels en kaartjes dienen nog bevestigd te zijn aan het artikel
  • Gebruik een overdoos voor het retourneren, dit voorkomt beschadiging aan de originele aankoopdoos.

Vanuit België retourneren? 
Dit kan op de volgende manieren: 

- Via B-post: Het pakket mag geretourneerd naar Amigo, De Hanekampen 23  9411XN Beilen (Nederland). Dit kost ongeveer €16,00. 

Of via PostNL: Wanneer je nog over de grens gaat mag je het pakket kosteloos retourneren in Nederland via: Het retourportaal van Amigo!

Mocht je vragen hebben over het retour sturen van je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice:

E-mail: webshop@amigo.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur.

Retouradres:
Amigo Webshop
De Hanekampen 23
9411XN Beilen

Onjuist of beschadigd artikel ontvangen?

Heb je een onjuiste artikelen ontvangen of zijn de artikelen die je hebt ontvangen beschadigd?
Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@amigo.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur.

De onjuiste of beschadigde artikelen kunnen gratis naar ons geretourneerd worden.

Opsturen van een pakket

Opsturen?

Zorg ervoor dat je aan de voorwaarden van het ruilen en retourneren van online aankopen voldoet. De kosten van het retourneren zijn voor de klant. Het sturen van een pakket via PostNL kost €6,95. 

 

Wanneer je een pakket aanbied bij een postkantoor of postorderbedrijf ontvang je altijd een verzendbewijs. Vaak ontvang je ook een traceernummer of traceercode om je pakket te volgen. Bewaar het verzendbewijs en het traceernummer/traceercode goed!

Let wel: Amigo is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van artikelen tijdens het retourproces.

Klachten over een product?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:

E-mail: webshop@amigo.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur.                                                      

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Amigo.nl bij is aangesloten.

Geld terug van online aankopen?

Terugbetaling iDeal

Het aankoopbedrag zal binnen 14 dagen worden teruggestort op uw rekening.

Terugbetaling Afterpay

Het aankoopbedrag en evt. transactiekosten worden door Amigo afgemeld bij Afterpay. Hierdoor komt de betaalverplichting tussen u en Afterpay te vervallen. 

Geld terug bij retour in de winkel

Bij het retourneren in een van onze winkels ontvang je het aankoopbedrag terug op uw rekening wanneer dit betaald is via iDeal. Het aankoopbedrag voor bestellingen die betaald zijn via Afterpay ontvang je niet via ons terug, maar worden afgemeld bij Afterpay door Amigo, zodat de betaalverplichting komt te vervallen. 


De ondernemer vergoedt het originele aankoopbedrag aan de consument, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 Nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice:

E-mail: webshop@amigo.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur.